
(Zespół StratEd, od lewej: Radosław Rybkowski, Justyna Bugaj, Marek Szarucki)
Osiągnięcie sukcesu wymaga odpowiedniego planowania, a zarządzanie złożoną organizacją jest trudne jeżeli nie zostały wyznaczone dalekosiężne cele. Dlatego tak ważna w funkcjonowaniu każdej organizacji jest właściwie opracowana strategia. Uczelnie wyższe, nawet te z długą tradycją, nie mogą zapomnieć o antycypowaniu przyszłości aby reagować na nadchodzące zagrożenia oraz wykorzystywać pojawiające się w otoczeniu szanse. Nie mogą one jedynie poddawać się wpływowi zachodzących zmian, lecz przede wszystkim aktywnie oraz odpowiedzialnie tę przyszłość kształtować. Dlatego właśnie oferta firmy Strated zawiera usługi szkoleniowo-doradcze w zakresie doskonalenia posiadanej oraz tworzenia nowej strategii rozwoju szkół wyższych oraz organizacji biznesowych. Jest to miejsce, w którym organizacja uzyska fachową wiedzę w zakresie strategii oraz strategicznego działania w oparciu o odpowiednio dobraną edukację.
Nasza firma powstała w odpowiedzi na rosnące potrzeby i oczekiwania władz uczelni w zakresie doskonalenia organizacyjnego instytucji szkolnictwa wyższego oraz podmiotów gospodarczych współpracujących z uczelniami.
Misją Strated jest zwiększanie potencjału organizacyjnego i wspieranie w dążeniu do doskonałości poprzez dostarczanie najlepszych strategicznych rozwiązań. Oferujemy kompleksowe usługi doradcze i eksperckie dotyczące funkcjonowania instytucji szkolnictwa wyższego oraz biznesu. Zapewniamy najwyższą jakość naszych usług naszym Klientom w zakresie wieloaspektowego wsparcia instytucji szkolnictwa wyższego oraz działania biznesu. W innowacyjny sposób łączymy naukę z biznesem.
Nasze cele:
- świadczenie najwyższej jakości profesjonalnych usług ekspercko-szkoleniowych nastawionych na trwałe zwiększanie wartości dla klienta
- kreatywne rozwiązywanie starych i nowych problemów nie tylko organizacyjnych uczelni i biznesu
- rozwój kompetencji w zakresie prowadzenia badań naukowych pracowników wiedzy sektora kreatywnego oraz współpracy z biznesem
- ukierunkowane i profesjonalne doskonalenie oraz rozwój nauczycieli akademickich, władz uczelni, pracowników biznesu, zarządu i rad zarządzających
- łączenie doświadczenia zawodowego z praktyką prowadzenia analiz i doradztwa strategicznego
- wspieranie na drodze rozwoju i doskonalenia organizacji publicznych i niepublicznych
W ramach doradztwa możemy dla Państwa przygotować propozycje Indywidualnych Ścieżek Rozwoju (IŚR) dla zatrudnionych nauczycieli akademickich. Możemy pomóc przy osiągnięciu celów rozwojowych i osiągnięć, takich jak uzyskanie kolejnych stopni i tytułów naukowych, aktywności liczących się na arenie krajowej i międzynarodowej. Osobną ofertę kierujemy do tych z Państwa, którzy jesteście zainteresowani ukierunkowanym i profesjonalnym rozwojem, w trzech najczęściej spotykanych obszarach aktywności:
- dydaktycznym – przygotowanie do prowadzenia zajęć za studentami, w tym: organizacja przedmiotu, ocena efektów kształcenia, budowanie relacji ze studentami, rozwiązywanie problemów dydaktycznych, praca z grupą małą i zajęcia wykładowe, przygotowanie wystąpień dydaktycznych, itd.;
- naukowym – przygotowanie do prowadzenia badań, metodologia wynikająca z dyscypliny naukowej, prezentacja wyników badań i wystąpienia konferencyjne, przygotowanie do publikowania za granicą, podstawy analizy danych i wykorzystania dedykowanego oprogramowania, itd.;
- organizacyjnym – przygotowanie do pełnienia funkcji kierowniczych w projektach, w jednostkach uczelnianych i w uczelniach.
Prowadzimy konsultacje i warsztaty w języku polskim i angielskim. Możemy zaoferować dedykowane warsztaty zamknięte, z przedstawionych obszarów. Dotychczas przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy szkolenia między innymi na następujące tematy:
- Zasady finansowania nauki
-
Zarządzanie uczelnią
-
Restrukturyzacja uczelni
-
Akredytacje międzynarodowe i wewnętrzne systemy zarządzania jakością
- Zmiany uczelnianych regulacji w świetle nowej ustawy prawo o szkolnictwie wyższym
- Jakość kształcenia i relacja mistrz-uczeń: czy można łączyć jedno z drugim?
- Budowanie relacji mistrz – uczeń
- Procedura nadawania stopni i tytułu naukowego oraz przygotowanie do nich
- Ocena efektów kształcenia, realizacja procesu walidacji osiągnięć
- Uznawalność Efektów Uczenia się w trybie pozaformalnym i nieformalnym
- Budowa wewnętrznych systemów jakości kształcenia. Formułowanie efektów kształcenia
- Tworzenie programów studiów w oparciu o efekty kształcenia
- Szkolenie w zakresie budowy Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia oraz tworzenia programów studiów w oparciu o efekty kształcenia
- Zarządzanie badaniami naukowymi. Komercjalizacja badań – od pomysłu do realizacji
- Zarządzanie jednostką transferu technologii. Planowanie strategiczne
- Przygotowanie autoreferatu i innych dokumentów awansowych